23 Ноем. 2008

"ВИНПРОМ КАРНОБАТ" прави вина със собствена идентичност. Продължение...

"ВИНПРОМ КАРНОБАТ" прави вина със собствена идентичност. Продължение...

Наскоро "Винпром Карнобат" беше домакин на немска бизнес-делегация, посетила страната ни по покана на Вестникарска Група България. Гостите останаха впечатлени от мащабите на лозовите насаждения, които са съизмерими с най-добрите образци във винарския бранш. Но не е необходимо да дойдеш от Германия, за да забележиш това. Всеки, който пътува за Южното Черноморие неминуемо минава покрай Вашите лозя и вижда напрактика как изглеждат 15 хил. дка ...

Наистина лозята ни, разположени в близост до главния път, изглеждат впечатляващо, но те са само една трета от всичките ни насаждения. Част от формулата на успеха ни е, че нашите масиви са разположени в един и същи географски район. Това ни отличава от останалите винопроизводители, чиито масиви са разпръснати в различни точки на страната. Макар и от различни сортове, гроздето ни притежава уникалните тероарни характеристики на Карнобатския край. Голямото ни предимство е, че предлагаме не просто вина от различни сортове, а залагаме на собствена идентичност. Силната индивидуалност на вината от серията  Chateau Karnobat ги превърна в пазарен лидер. Те получиха изключително висока оценка и от ценителите. Младото вино "Каберне совиньон" `07 от собствени лозя бе удостоено с най-престижната награда на тазгодишната "Винария" – Златен ритон. То вече е на пазара. Няма да е пресилено ако кажа, че за последната година Chateau Karnobat са най-търсените бели и червени вина в своя клас. Те съчетават класически характер с модерна визия, при това са доста добре позиционирани ценово, което ги прави привлекателни за най-активната част от потребителския сегмент. 
 

Все повече изби залагат на нови, непознати за България сортове грозде и на екзотични вина в духа на Новия свят. Това ли е печелившата стратегия към този момент?

Вината в стил "Нов свят", както и експериментирането с екзотични сортове е само една тенденция. Смея да кажа, че вече пазарът е пренаситен с такива вина, а все повече ценители се връщат към сериозните, класически вина, характерни за Стара Европа. Голямото предимство за българските производители е, че страната ни има многовековни традиции при отглеждането на лозя. Притежаваме уникални родни сортове, на които си струва да се заложи. Не случайно "Винпром Карнобат" отдели великолепен масив от 3 хил. дка, който засадихме изцяло с български сортове, отглеждани векове наред в Карнобатския край. Тази година получихме много добри добиви и от класическия Мавруд. Добра реколта прибрахме още и от Червени Мискет и Памид. Тях ги влагаме в направата на Карнобатска гроздова. Любимата на милиони българи ракия се прави по рецептура, използвана в Карнобатския край от десетилетия. Тайната на богатия й вкус е в уникалното съчетание на четири български сорта грозде. През пролетта на 2008 г. "Винпром Карнобат" лансира и нова юбилейна серия Карнобатски ракии. Освен с отличния си вкус, тя се отличава и с нов, по-луксозен дизайн на бутилката и етикета. Обогатихме продуктовата си гама и с "Карнобатска специална селекция", която се отличава с много високо качество и изключителни вкусови и ароматни характеристики. Умелото съчетание на традиции и модерни технологии превърна "Карнобатска гроздова" не само в пазарен лидер у нас, но провокира интереса и на чуждестранните ни партньори. Не е тайна, че през 2007 и 2008 г. това е най-търсената марка българска ракия зад граница.

Актуално

Виж още ...

18
Чрез натискане на бутон "Съгласен съм" се съгласявате, че сте над 18 годишна възраст.